Liv Embolden 1

Gloria Liu

Nieuw, de Embolden vertegenwoordigt de meest economische full-suspension mountainbike die Liv heeft aangeboden, tegen een vanafprijs van The Embolden heeft een aluminium frame, 120 mm veerweg voor- en achterwiel en, net als alle Liv mountainbikes, 70 cm wielen. In plaats van het Maestro zwevende (in wezen dubbele) pivot-ophangingsontwerp dat wordt gebruikt op Livs high-end, prestatiegerichte Pique XC-racefiets en Hail enduro-fiets, heeft de Embolden het identieke FlexPoint single-pivot-ophangingsontwerp dat zich op de budgetgerichte Giant bevindt. Houding. In zijn eerdere recensie van deze Giant Stance 0 zei BICYCLING-testredacteur Ron Koch dat FlexPoint, in vergelijking met Maestro, meer verstijft bij het remmen – een eigenschap die remkrik wordt genoemd – maar zo subtiel is dat alleen de meest gevoelige en ervaren rijders het waarschijnlijk zullen merken het.En hij beschreef de ophanging als sportief en responsief op beklimmingen. Een snelspanner aan de achterkant helpt de kosten laag te houden, hoewel het voorwiel wordt vastgemaakt met een steekas (yay). Zelfs een slappere hoofdhoek (68 graden) dan de Pique is bedoeld om het sturen te ontspannen en wat meer vertrouwen te wekken bij afdalingen, terwijl Liv de wielbasis korter hield voor wendbaarheid. De Embolden 1 zou mijn keuze zijn, omdat hij is uitgerust met een goede reeks bewezen, waardegerichte onderdelen, bijvoorbeeld betrouwbare SRAM NX 1x-aandrijflijn, FOX Float Performance-schok, Maxxis Ardent-banden en Shimano hydraulische schijfremmen. Bovendien wordt het geleverd met een dropper-post.Zelfs een slappere hoofdhoek (68 graden) dan de Pique is bedoeld om het sturen te ontspannen en wat meer vertrouwen te wekken bij afdalingen, terwijl Liv de wielbasis korter hield voor wendbaarheid. De Embolden 1 zou mijn keuze zijn, omdat hij is uitgerust met een goede reeks bewezen, waardegerichte onderdelen, bijvoorbeeld betrouwbare SRAM NX 1x-aandrijflijn, FOX Float Performance-schok, Maxxis Ardent-banden en Shimano hydraulische schijfremmen. Bovendien wordt het geleverd met een dropper-post.Zelfs een slappere hoofdhoek (68 graden) dan de Pique is bedoeld om het sturen te ontspannen en wat meer vertrouwen te wekken bij afdalingen, terwijl Liv de wielbasis korter hield voor wendbaarheid. De Embolden 1 zou mijn keuze zijn, omdat hij is uitgerust met een goede reeks bewezen, waardegerichte onderdelen, bijvoorbeeld betrouwbare SRAM NX 1x-aandrijflijn, FOX Float Performance-schok, Maxxis Ardent-banden en Shimano hydraulische schijfremmen. Bovendien wordt het geleverd met een dropper-post.Bovendien wordt het geleverd met een dropper-post.Bovendien wordt het geleverd met een dropper-post.

Liv Embolden 1,

In een oogopslag

Aluminium frame

Meest economische volledig geveerde Liv toch

Single-pivot FlexPoint-ophangingpedalen efficiënt
120 mm veerweg
voor- en achterwiel

Kostwinner Goodwater

Gloria Liu

De eerste mountainbike van de kostwinner was de JB Racer, een 29er XC-racefiets met een vork met een veerweg van 100 mm; de tweede was de Bad Otis, een super slap model met een vork met een veerweg van 160 mm. De Goodwater valt tussen beide uitersten in met een hersenhoek van 67, 5 graden, 440 mm liggende achtervorken die de stabiliteit op steile hellingen balanceren, hoewel niet te kort, samen met een vork met een veerweg van 140 mm. Genoemd naar zijn Goodwater Rim-parcours in Utah (mede-oprichter van broodwinner Tony Pereira woonde vroeger in Salt Lake City en bracht ook veel van de oude jaren door met mountainbiken in Utah), deze stalen hardtail is geschikt voor zowel 27.5+ als 29er wiel-/bandmaten, ook genieten van alle kostwinners, is op maat en handgemaakt op bestelling.De fiets wordt op de markt gebracht als een raamwerk () en als een uitgebreide fiets vanaf. naast verf, en Pereira om uit de componentenopties te kiezen. De procedure begint nadat er een aanbetaling is gedaan op de Breadwinner-site en de huidige productieperiode is acht tot twaalf weken. Er zijn negen standaard-verfschema’s en volledige aangepaste verf-achtige op Furniss privéfiets op de foto is ook beschikbaar.Er zijn negen standaard-verfschema’s en volledige aangepaste verf-achtige op Furniss privéfiets op de foto is ook beschikbaar.Er zijn negen standaard-verfschema’s en volledige aangepaste verf-achtige op Furniss privéfiets op de foto is ook beschikbaar.

kostwinner Goodwater,

In een oogopslag

Op maat gemaakte stalen hardtail, gemaakt om te kopen bij Portland

Werk rechtstreeks samen met de vaste mede-oprichters Ira Ryan en Tony Pereira om uw fiets te creëren

Negen standaardkleuren en volledige aangepaste verf ook beschikbaar

Ibis Ripley LS

Gloria Liu We waren dol op de oude Ripley LS 29er die voldoende was om hem in 2015 een Editors Choice-prijs te geven, dus we waren verheugd om te zien dat toen Ibis deze 120 mm-reis-trailfiets (met behulp van een vork met 130 mm-travel) bijwerkte, het frame niet radicaal werd herzien. De grootste verandering: de fiets biedt nu plaats aan 7 cm brede banden en heeft een gloednieuwe, bredere achterkant om de juiste ruimte te bieden. Een bijkomend voordeel van deze opnieuw ontworpen achterkant is een frame dat 10 tot 15 procent stijver is rond de trapas, stelt Ibis. Verder zijn de geometrie en ophanging hetzelfde gebleven. Het komt ook in twee nieuwe kleuren: Vitamine P-geel, hier afgebeeld, en Ti-Ho Silver. Ibis koos de bandenmaat van 7 cm omdat het merchandise-team van mening was dat de banden 3 inch breed waren en de banden te veerkrachtig waren, waardoor een deel van de tractievoordelen van dit bredere rubber teniet werd gedaan. 29×7 cm wielen,voor hen balanceerden de extra grip en validiteit van grotere banden met de rijkwaliteit die ze voor de fiets wilden. Op basis van zijn eerste rit geloofde Ron Koch, redacteur van BICYCLING-test, dat de nieuwe Ripley LS vrij gelijkaardig was aan het oudere model – waar we dol op waren vanwege zijn levendige persoonlijkheid – maar zijn vermogen liet zien door een route aan te pakken die hij over het algemeen rijdt op een aanzienlijk langere reis fiets.

In een oogopslag

  • Ripley LS . van de derde generatie
  • 120 mm achter / 130 mm veerweg voor 29er routefiets
  • Past nu ongeveer 7 cm brede banden
  • Bredere bovenste excentrische schakel voor meer stijfheid

Cannondale Jekyll

Gloria Liu

De bijgewerkte Jekyll is overgestapt van een grote all-mountain fiets naar een rechte enduro-racer met 170 mm veerweg voor en 165 mm achter, 70 cm wielen en Cannondales nieuwe Gemini-schok, een samenwerking met FOX. De Gemini-schok heeft twee modi, Hustle en Flow genaamd, die worden bediend via een op de stang gemonteerde afstandsbediening. Schakel de Hustle-modus in en het systeem vermindert ook de hoeveelheid luchtvolume uit de kamer om het reizen van het achterwiel tot 110 mm te verkorten en de schokcurve innovatiever te produceren. Dit, zegt Cannondale, zal de fietstocht hoger maken tijdens zijn eigen reis en hem het levendiger gevoel van korte-reisversies geven, en ook de mogelijkheid om het momentum beter te behouden in bochten en bij G-outs. Een andere manier om het te zeggen, zei vertegenwoordiger Justin McCarthy – het is zoals het plaatsen van volume-afstandhouders in je schok tijdens de vlucht.Schakel de Flow-modus in en je hebt weer 165 mm veerweg voor rumoerige, veeleisende rechte stukken en afdalingen. (Je hebt nog steeds klim-, pad- en daalmodi, waar je tussen kunt schakelen in zowel Hustle als Flow.) Afgezien van de ophanging, ging de Jekylls-hoofdhoek volledig enduro tot 65 graden en werden de liggende achtervorken korter. De Jekyll 2 heeft een carbon front-end met aluminium resten, terwijl de Jekyll 1 carbon is. En score: door het ontwerp van de koppeling en het frame kan een waterfles ook in de voorste driehoek passen. Modellen beginnen in en gaan door toten liggende achtervorken werden korter. De Jekyll 2 heeft een carbon front-end met aluminium resten, terwijl de Jekyll 1 carbon is. En score: door het ontwerp van de koppeling en het frame kan een waterfles ook in de voorste driehoek passen. Modellen beginnen in en gaan door toten liggende achtervorken werden korter. De Jekyll 2 heeft een carbon front-end met aluminium resten, terwijl de Jekyll 1 carbon is. En score: door het ontwerp van de koppeling en het frame kan een waterfles ook in de voorste driehoek passen. Modellen beginnen in en gaan door tot

Cannondale Jekyll,

In een oogopslag

Enduro racefiets

Gemini-ophanging ontwikkeld met Fox verandert het in een 110 mm reisfiets

Volledige enduro-geometrie: 65 graden balhoofdhoek samen met superkorte liggende achtervorken

Specialized Womens Epic HT Expert Carbon World Cup

Gloria LiuSpecialized pro-rijder Kate Courtney maakte het dit seizoen zo goed met een overwinning in de Bonelli shorttrackrace (samen met een tweede bij de XC-race) en een grote overwinning in Sea Otter (en een moment in de korte baanrace). Courtney geeft het toe: de gloednieuwe Epic hardtail (de lak heeft een betoverende glitterimpact). De S-Works-editie van de fiets kreeg een gekke buzz toen hij werd gelanceerd omdat hij zo’n waanzinnig licht gewicht had dat hij eigenlijk lichter is dan het Specializeds Tarmac Disc-wegframe, met 840 tot 875 g, afhankelijk van de framegrootte. De allerbeste versie die beschikbaar is voor meisjes is deze World Cup-constructie, die gebruik maakt van een Truth 10m carbon frame in plaats van de hogere kwaliteit 11m carbon op de S-Works-versie. Je krijgt echter nog steeds de toename vóór stijfheid in vergelijking met de voormalige Stumpjumper hardtail die deze fiets vervangt,en een paar extra compliance aan de achterkant (wat Boost 148 kan zijn). De fiets heeft ook een iets hogere basisbeugel, een slappere hoofdhoek van een halve graad en een groter bereik in vergelijking met de voormalige hardtail, waarbij de laatste twee functies gericht zijn op het verhogen van het evenwicht bij afdalingen. Courtney stelt haar Epic HT in met behulp van een XC- stijl, 50 mm veerweg dropper post (niet inbegrepen in de voorraadconstructie) die ze haar geheime wapen noemt, en zegt dat het haar in staat stelt om effectiever te recupereren bij afdalingen. Het damesframe is gelijk aan de unisex-versie, maar deze versie wordt geleverd met een vork die is afgesteld om een lichtere rijder te krijgen, naast een dameszadel, kortere cranks en een smallere stang.met de laatste twee functies gericht op het verhogen van het evenwicht bij afdalingen. Courtney stelt haar Epic HT in met behulp van een XC-stijl, 50 mm veerweg dropper post (niet inbegrepen in de voorraadconstructie) die ze haar geheime wapen noemt, zeggend dat het haar in staat stelt om te herstellen effectiever op afdalingen. Het damesframe is gelijk aan de unisex-versie, maar deze versie wordt geleverd met een vork die is afgesteld om een lichtere rijder te krijgen, naast een dameszadel, kortere cranks en een smallere stang.met de laatste twee functies gericht op het verhogen van het evenwicht bij afdalingen. Courtney stelt haar Epic HT in met behulp van een XC-stijl, 50 mm veerweg dropper post (niet inbegrepen in de voorraadconstructie) die ze haar geheime wapen noemt, zeggend dat het haar in staat stelt om te herstellen effectiever op afdalingen. Het damesframe is gelijk aan de unisex-versie, maar deze versie wordt geleverd met een vork die is afgesteld om een lichtere rijder te krijgen, naast een dameszadel, kortere cranks en een smallere stang.maar deze versie wordt geleverd met een vork die is afgesteld om een lichtere rijder te krijgen, naast een dameszadel, kortere cranks en een smallere staaf.maar deze versie wordt geleverd met een vork die is afgesteld om een lichtere rijder te krijgen, naast een dameszadel, kortere cranks en een smallere staaf.

Specialized Womens Epic HT Expert Carbon World Cup,

In een oogopslag

Deelt een raamwerk samen met de unisex Epic HT, met kenmerkende punten van vrouwen

Glitterverf

Extra compliantie ingebouwd in de achterkant om stoten te helpen absorberen

Canyon Spectral

Gloria Liu

We hebben reikhalzend uitgekeken naar de komst van Canyon in de VS, dus eigenlijk is elke Canyon-mountainbike een van de meest opwindende nieuwe fietsen voor ons van 2017. De Spectral is echter bijzonder geschikt voor veel rijders. Deze all-mountain, 27.5-fiets heeft een veerweg van 140 mm achterwiel en 140 tot 150 mm voor, afhankelijk van de constructie. Canyon slaagde erin te bevestigen dat wanneer de nieuwste de Amerikaanse bodem treft deze zomer, de 2017 Spectrals een van de eerste beschikbare modellen zullen zijn, waarschijnlijk alleen 1x en Eagle 1×12 groepen. De geometrie van deze Spectral is erop gericht om het gewicht van de rijder gecentreerd op de fiets te houden, die, hoewel minder agressief in vergelijking met de nieuwste superlonglowslack-versies die uitkomen in de categorie voor alle bergen, beter functioneert voor meer rijders”, zegt Canyon – door een gewicht te behouden aan de voorkant,de fietspaden beter en is een stuk gemakkelijker te rijden om een groter scala aan vaardigheidsniveaus te krijgen. Maar het is ook genoeg fiets voor Canyon EWS pro-rijder Joe Barnes, wiens racefiets hier wordt beoogd (Barnes loopt op de 160 mm vork op zijn Spectral). Barnes verkiest de Spectral boven Canyons Strive enduro-racefiets voor strakkere parcoursen waar een wendbare fiets een troef is. De prijs van de US Spectrals moet nog worden vastgesteld, maar in Europa beginnen complete fietsen bij 3.499 euro, samen met carbon en aluminium frames die er zijn.De prijs van de US Spectrals moet nog worden vastgesteld, maar in Europa beginnen complete fietsen bij 3.499 euro, samen met carbon en aluminium frames die er zijn.De prijs van de US Spectrals moet nog worden vastgesteld, maar in Europa beginnen complete fietsen bij 3.499 euro, samen met carbon en aluminium frames die er zijn.

Canyon spectraal,

In een oogopslag

Aangeboden in de VS aan het einde van de zomer

All-mountainbike met 140 mm veerweg en vorkopties (150 mm of 140 mm)

Wordt geleverd met Eagle-groepen in de VS

Norco Sight 9.2

Gloria Liu Vorig jaar was de Sight slechts 27,5, dus we waren verheugd om te ontdekken dat deze all-mountainfiets in een 29er-alternatief kwam. Mensen duwden de Sight constant een beetje harder, zegt Norco marketing- en communicatiemanager Sarah Moore. Dankzij de grote wielen kon Norco deze fiets een beetje competitiever maken, samen met andere kleine aanpassingen: The Sight is nu – je vermoedde het – iets slapper, langer en kleiner. De 29er deelt precies dezelfde achterdriehoek in de 27.5, maar een ander hoofdframe: een balhoofdhoek die een halve graad steiler is, een steel die 10 mm korter is om een vergelijkbaar effectief bereik te bieden, en 130 mm achterwielverplaatsing in plaats van de 140 mm op het 27,5-model. Beide fietsen hebben nu ook een tapschok, waardoor deze direct door het hele lichaam van de schokdemper is gemonteerd,waardoor de lagers iets stijver en duurzamer zijn. Zoals alle Norcos heeft de Sight Gravity Tune, wat betekent dat de achterkant meegroeit met de maatvoering om een vergelijkbaar beheer over de hele maatrun te bieden. Over maatvoering gesproken, de 29er is echter alleen verkrijgbaar in M, L en XL. We hebben een testfiets hier op kantoor, dus probeer binnenkort wat vroege indrukken te vinden.

Norco Sight 9.2,

In een oogopslag

29er en 27.5 keuzes beschikbaar

L, M en XL alleen in 29er

Maat bepaalde lengtes van de achtervorken zijn gericht op vergelijkbare handling over de afmetingenrun

Pivot Mach 429 SL

Scharnier

We zijn de afgelopen jaren een grote fan van Pivots geweest – de uitvoering van de dw-link-ophanging door het bedrijf heeft testers versteld doen staan vanwege de geweldige ondersteuning van de middenslag die deze fietsen, samen met goed gesorteerde frames, een poppy en speels karakter geeft. Maar de Mach 429 SL betekent meer zaken dan de versies die we de laatste tijd hebben getest – dit is Pivots XC-racefiets. De grootste verandering ten opzichte van de vorige versie: de fiets ging naar Boost-afstand aan de achterkant, waardoor hij 27.5+ banden kon schieten. Toen Pivot de fiets afgelopen herfst lanceerde, bood het alleen 29er-builds aan. Maar Pivot kreeg steeds verzoeken van rijders die de fiets met en banden wilden – de Mach 429 SL bleek ook aantrekkelijk voor rijders die een snel aanvoelende, lichtgewicht fiets wilden voor dagelijks trailrijden. Dus vandaag biedt de organisatie bouwkeuzes met 7 cm en banden samen met 29er-banden met normale breedte,en ofwel een vork met een veerweg van 100 mm of 120 mm. Naast de extra flexibiliteit, werd het frame stijver (grotendeels dankzij het feit dat de achterste driehoek breder werd rond het onderste draaipunt om plaats te bieden aan de grotere banden), en kreeg het ook een paar hielspeling. Prijzen variëren van voor een constructie met een Shimano XT 1x set, tot voor de blinged-out Di2 constructie met DT Swiss carbon wielen.

In een oogopslag

XC-racefiets die plus banden

100 mm achterwiel kan dragen; 100 mm of 120 mm veerweg

27,5+ wiel- en bandenopties beschikbaar