Cannondale Brengt Nieuwe Versies Van De SuperSix EVO Uit

Het bedrijf werkt zijn vlaggenschip-straatraceplatform bij met schijfremmen en meer betaalbare carbonvariaties

Gardner Raymond

Afgelopen zomer heeft Cannondale zijn vlaggenschip carbon racefiets, de SuperSix EVO Hi-Mod, geüpgraded met een heleboel ontwikkelingen. Deze omvatten een nieuwe vork met slankere poten die gewicht bespaarden en een betere naleving van de voor- en achterafwerking; een stijvere trapas en balhoofdbuis; een veel dunnere zadelpen met een diameter van 25,4 millimeter voor betere naleving en gewichtsbesparingen; subtiele aero-vormgeving van de buizen; en de mogelijkheid om ongeveer 28 mm banden te dragen. Deze verbeteringen werden als eerste aangetrokken door de mildere, high-modulus (Hi-Mod) versie van deze SuperSix EVO, en we waren onder de indruk van het resultaat (lees hier onze recensie van de Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod).

Nu lanceert Cannondale schijfremvarianten van deze SuperSix EVO Hi-Mod, evenals een meer betaalbare SuperSix EVO Carbon.

Gardner Raymond

SuperSix EVO Hi-Mod-schijf

De nieuwe SuperSix EVO Hi-Mod Disc belandde eind vorige week onder embargo in het Bicycling- kantoor. Afgezien van de verf, lijkt de buitenvorm (geometrie en buisvormgeving) van deze schijffiets bijna identiek aan de velgremfiets, maar Cannondale vertelt ons dat het frame een nieuwe mal heeft gekregen om subtiele verschillen in kabelgeleiding aan te passen, en de achterkant naafafstand verhoogd met 130 mm tot 135 mm om de schijfrem te selecteren.

De SuperSix EVO Hi-Mod Disc bestaat uit de strak ogende flat-mount schijfremstandaard die afgelopen voorjaar door Shimano is uitgebracht, waarbij de achterremklauw bovenop de liggende achtervork zit, samen met de voorste remklauwbouten die de vorkpoot rechts ondersteunen, waardoor betere prestaties worden geleverd. modulatie en ook het wegstoppen van de remklauwen uit het einde. De vork heeft een vergelijkbare constructie als de bijgewerkte velgrem SuperSix EVO, maar heeft nu een steekas van 100×12 mm.

Gardner Raymond

Precies daarom waren we enigszins verrast om een snelspanner in de kofferbak te zien in plaats van een andere steekas. Cannondale Global Marketing Manager James LaLonde legde uit: Er zijn relatief kleine stijfheidswinsten bij het vergelijken van steekassen met snelle ontgrendeling, die teniet werden gedaan door het gemak van de snelle ontgrendeling voor snelle wielwisselingen en gewichtsbesparingen. Steekassen hebben een aanzienlijk groter voordeel binnen een niet-ondersteunde opstelling zoals een vork, terwijl de achterkant de ondersteuning en structurele integriteit van de hele kofferbak heeft.

Toch wijkt de SuperSix EVO Hi-Mod Disc hier af van zijn pittige schijfgenoten, zoals de onlangs gelanceerde Giant TCR Advanced Disc en de Trek Domane SLR Disc, die voor- en achteras steekassen heeft. (De Specialized Tarmac Disc heeft niettemin snelle releases voor en achter.)

Gardner Raymond

We hebben de Di2 voor dames hier bij Bicycling gebouwd (hier weergegeven op deze foto’s). Het weegt 74 kg om een afmeting van 54 cm te krijgen. Tot nu toe ben ik er alleen op uit geweest en vanwege een probleem met onderdelen (let op de remmen op de foto’s zijn vervangingen, misschien niet de tubeless-ready, Cannondale carbon clincher schijfremmen die op voorraad worden verzonden), kan ik geen solide indruk geven momenteel. Ik heb echter echt genoten van de SuperSix EVO Hi-Mod Dura-Ace 2 velgremeditie van deze fiets, en aangezien een van mijn weinige probleempjes ermee gepaard ging met remprestaties op nat wegdek, is de schijfversie ingesteld om beter te presteren dan zijn eigen velg -brake broer in minstens één categorie. Ga binnenkort op zoek naar rijadviezen.

Gardner Raymond

SuperSix EVO Carbon

De nieuwste SuperSix EVO Carbon brengt alle bijgewerkte functies van de Hi-Mod naar Cannondales, een betaalbaarder carbonframe met middelmatige modulus. Met andere woorden, hetzelfde SuperSix EVO-frame, een andere (heftier) carbonlay-up. Cannondale zegt dat de SuperSix EVO Carbon toch onder de 1.000 gram weegt.

De Carbon-versie zal binnenkort beschikbaar zijn in vier velgremmontages, twee schijfversies en vier damesversies, ook met frames die gelijk zijn aan hun reguliere tegenhangers. De prijzen variëren van budgetvriendelijk met een Shimano 105-opbouw tot voor Ultegra Di2-wat een behoorlijk indrukwekkende prijs lijkt.

Gloria Liu Bijdragende Schrijver, Fietsen & Runners World

Gloria Liu is een schrijver in het algemeen en was voorheen de redacteur van functies en apparatuur bij Bicycling.