De afhaalmaaltijd: aerodynamica domineert de SuperSix EVO-upgrade, maar de racefiets belooft comfortabel en net zo veelzijdig te worden als zijn voorganger.

  • Afgeknotte vleugelprofielbuis vermindert de weerstand en maakt de fiets eenvoudiger dan een Specialized Tarmac, beweert Cannondale
  • De zadelpen en stoelsteunen zijn ontworpen om de naleving te vergroten
  • Nieuwe functies zijn onder meer SpeedRelease-steekassen, een Power2Max-vermogensmeter en een geïntegreerde voorwieldetector

Gewicht: 8kg. (54 cm)

Bandenspeling: 30 mm

De gloednieuwe Cannondale SuperSix EVO is ontworpen om het einde te bedriegen. De fiets, die vandaag wordt geopend, heeft een complete interne kabelgeleiding en afgeknotte vleugelprofielbuis die de weerstandverlagende voordelen van een volledig vleugelprofiel combineert met de lichtheid van de buis. Windtunneltests van Cannondales geven aan dat de fiets aerodynamischer is gemaakt dan een Specialized S-Works Tarmac en een Cervlo R5; als je met 30 mph rijdt, bespaar je 30 watt ten opzichte van de vorige SuperSix EVO, volgens een persbericht van het bedrijf. De gladde vorm mag de fiets niet minder comfortabel maken. Herziene (en verlaagde) staande achtervorken en een nieuwe koolstofvezel zadelpen zijn gemaakt om de naleving te verbeteren, het nieuwe SAVE-stuur kan ook meer compliant zijn en er is ruimte om 30 mm-banden te matchen om de rit verder te verbeteren.

Cannondale biedt zes schijfremmen en twee velgremversies voor heren, en drie schijfmodellen en een velgrem-alternatief voor dames. Frames met een hoge modulus zullen binnenkort toegankelijk zijn met Shimano Dura-Ace Di2, Ultegra Di2 en mechanische Dura-Ace-aandrijflijnen, met ingebouwde Power2Max-elektriciteitsmeters die u kunt activeren voor een extra De meeste builds krijgen een voorwielsensor die overeenkomt met uw hoofdunit of de mobiele app van Cannondales om u informatie over uw rit te geven, evenals onderhoudsherinneringen. Analyseer de Ultegra Di2-variant die je hier de komende maanden ziet, dus kom terug voor onze opmerkingen over of de nieuwe fiets de snellere en comfortabelere marketinglijn waarmaakt.

Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod Disc Ultegra Di2

Aero Is Alles

De afgeknotte vleugelprofielbuis weegt onder een hele vleugel die je op de racegerichte SystemSix aantreft, terwijl hij ook de weerstand met 30 procent vermindert ten opzichte van ronde buizen, beweert Cannondale. The Business meldt dat tijdens testen in de San Diego Wind Tunnel, de nieuwe fiets van de Specialized Tarmac, Cervlo R5, BMC Roadmachine, de tweede generatie SuperSix EVO en Trek Emonda sloeg met gierhoeken van +/- 20 graden. Om het te vergelijken met een echte aero-racefiets, beweert Cannondale Product Director, Pavement David Devine dat de racegerichte SystemSix 48 watt bespaart bij 30 mph in vergelijking met de oude SuperSix EVO, terwijl de nieuwe fiets 30 watt bespaart. Luchtimmuniteit is goed voor de helft van de totale rij-immuniteit bij 9 mph en wordt alleen maar krachtiger naarmate je sneller gaat, zegt Devine,daarom zou de gloednieuwe SuperSix EVO u marginale winsten moeten opleveren, zelfs bij stijgende tarieven.

De gloednieuwe in de fiets geïntegreerde cockpit houdt de kabels van het einde. Trevor Raab

Vijf grote afstandhouders omhullen de stuurbuis van onze evaluatiefietsen en verbergen de kabels die in het stuur passen, dat ook is afgeplat voor de aerodynamica. De gloednieuwe zadelpen krijgt ook de afgeknotte vleugelprofielcontour en het bindmiddel is geïntegreerd. De remmen zijn Cannondales gloednieuwe tubeless-ready HollowGram 45, met een diepte van 45 mm en een binnendiameter van 21 mm; ze zouden aerodynamischer zijn dan Zipps 303 NSW carbon clincher.

5 Dingen Die We Leuk Vinden Aan De Cannondale SuperSix EVO

Reflecterende verf

Deze fiets glinstert in de zon, waardoor de groepsrit jaloers wordt.

SpeedRelease

Al deze steekassen komen naar buiten na een snelle bocht, waardoor wielwissels sneller gaan.

Geïntegreerde cockpit

Dit zijn allemaal de enige draden die je dicht bij het stuur ziet.

Geïntegreerde voeding

Het activeren van de geïntegreerde Power2Max vermogensmeter kost minder dan een nieuwe aanschaffen.

Gladde buizen

Cheat het einde en spaar ook je watts voor de sprintfinish.

Comfort En Naleving

Naast zijn aerodynamische voordelen, zou de nieuwe fiets veel soepeler moeten rijden dan zijn voorganger. De combinatie van herwerkte en verlaagde staande achtervorken, een geïntegreerd bindmiddel en de 27 KNT-zadelpen maken de rit 18 procent meer compliant, zegt Cannondale. De geometrie is grotendeels zoals de oude fiets. De stapelhoogtes zijn ongeveer 10 mm hoger voor de grotere maten en een paar millimeter hoger voor de kleinere fietsen, en de hit is 3 mm tot 5 mm lager over het maatbereik. De maatvoering zelf kan ook iets anders zijn: de nieuwe herenfietsen zijn er in 48, 51, 54, 56, 58, 60 en 62 cm, en ook de damesfietsen zijn te vinden in de framematen 44, 48, 51 en 54 cm.

Vanuit een zittende rijhouding claimen Cannondale-ingenieurs 30 procent meer doorbuiging van de verlaagde staande achtervorken en opnieuw gevormde zadelpen. Dat zou je een vlottere rit moeten geven. Trevor Raab Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod Disc Ultegra Di2 Details

Lengte: Carbon
Vork: Carbon
Wielen: HollowGram 45 SL KNT
Aandrijving: Shimano Ultegra Di2
Crank: HollowGram met verschroeiende Power2Max vermogensmeter
Kettingblad: 52/36
Cassette: 11-30
Remmen en schijven : Shimano Ultegra Di2 hydraulische schijf, 160 mm (voor), 140 mm (achter)
Banden: Vittoria Corsa, 700×25 mm
Stuur: HollowGram SystemBar SAVE
Zadelpen: HollowGram 27SL KNT

Digitale Gegevens

Elke SuperSix EVO boven de Shimano 105-specificaties bevat een geïntegreerde voorwielsensor, die gebruikmaakt van Bluetooth low-energy en ANT + -connectiviteit om te matchen met de Cannondale mobiele app en de meest populaire headset-eenheden van Garmin, Wahoo, Suunto, Sigma en anderen. De detector combineert GPS- en rijgegevens om u nauwkeurige gegevens te geven over uw snelheid, afstand en pad. De Power2Max NG-vermogensmeter die op de fietsen met hoge modulus arriveert, kost ongeveer om alleen te kopen, dus de activeringskosten zijn logisch voor degenen die uw apparaat al hebben.

De Power2Max NG elektriciteitsmeter komt tot leven voor een extra Trevor Raab

De SuperSix-familie

De heren high-modulus (stijvere) schijf Dura-Ace Di2-fiets is je selectiefiets, maar de Ultegra Di2 voor heren deelt alle onderdelen behalve de aandrijflijn. Het andere frame met hoge modulus is afgeleid van de mechanische schijf Dura-Ace-fiets voor mannen, die op dezelfde manier is uitgerust, maar Vittoria Rubino Pro-banden heeft in plaats van Vittoria Corsas op de Di2-fietsen. De duurste damesconstructie is je mid-modulus Ultegra Di2-fiets bij SRAM-fans kunnen een Force eTap AXS-uitgeruste herenfiets krijgen voor De heren- en damesfietsen met schijfremmen zijn De Shimano 105-fietsen met schijven voor beide geslachten kosten en je kunt ook ga naar voor velgrem 105-modellen.