Een belachelijke, nauwelijks verdedigbare, overdreven gepassioneerde (en super bruikbare) ranglijst.

Het is duidelijk dat er niet zoiets bestaat als de beste fiets aller tijden. Wie zou kunnen kiezen tussen de eerste kettingaangedreven tweewieler (waarschijnlijk Pierre Lallements), of zelfs Eddy Merckxs uurrecordfiets, of zelfs de ongekende portier die transport net zo leuk als een karwei maakte, of zelfs de baanbrekende bergopwaartse off-roader geproduceerd door Gary Fisher (of wie dan ook echt mountainbikes heeft uitgevonden), of zelfs een groot aantal andere waardige kanshebbers?

En hoe dan ook, waarom zoveel kostbare tijd investeren in eerbiedige beschouwing van die onaantastbare fietsen van weleer, terwijl we misschien op de geweldige fietsen van vandaag rijden? Vandaar: onze ketterse lijst van 10 fietsen die de beste dingen belichamen die fietsen ons te bieden heeft – en die u vandaag nog zou kunnen kopen.

.

Colnago is voor fietsen wat rood is voor Ferrari. Het patenteert autoriteit en stempelt kracht en presteert al langer dan elke andere succesvolle fietsfabrikant. Je ziet en waardeert de details die je niet ziet. Het maakt niet uit. En of Ernesto de beste fiets op de markt maakt, is ook onbeduidend. Wat is dat hij het gelooft. En het is deze overtuiging die ervoor zorgt dat Colnago naar de top van de intelligentie in de kamer streeft.

Verwant verhaal

De C64 heeft informatie zoals een Ferrari bijzonderheden heeft. De zitgroep is nu verwerkt in de zitbuis, waar het voorheen een eigen nok was. Colnago beweert dat de nieuwe lay-out stijver en lichter is in vergelijking met het gebruik van een weerstand. Bij het gebruik ervan moest Colnago echter zitbuizen genereren voor elke maat van de C64. Zijn werk, extra complicaties. Maar het is Colnago in het kort.

Het merk staat alleen in het professionele wielrennen, niet vanwege zijn erfgoed, maar omdat het ernaar blijft streven om te doen, ongeacht het gedoe-14 verschillende zitbuizen voor elke dimensie van de C64.

Dit materiaal wordt geïmporteerd vanuit embed-name. Je zou de mogelijkheid kunnen hebben om exact dezelfde inhoud in een ander formaat te vinden, of je zou in staat kunnen zijn om meer informatie te vinden op hun internetsite.
.

Pegoretti Responsorium

Beginnend bij | Meer informatie

De Responsorium is de zoetste distillatie van wat een Pegoretti a Pegoretti creëert. Alles over het Responsorium – de klassieke, roestvrije, futuristische Columbus XCr roestvrijstalen buizenset; de nadruk op rijcomfort die we vandaag de dag weerspiegeld zien in het ontwerp van straatfietsen; de expressieve Civete aangepaste verfschema’s die Dario op het Responsorium introduceerde, waardoor fietsfabrikanten gedwongen werden om de manier waarop hun fietsen eruitzagen te heroverwegen, is enorm invloedrijk, en uniek Pegoretti.

Verwant verhaal

Je kunt meer racegerichte haringen kopen, zoals de Mxxxxxxo of de Big Leg Emma, met hun enorme liggende achtervorken. Je kunt klassieke gesjouwde legacy-frames kopen, zoals de Luigino, een eerbetoon aan de Darios-leraar. Maar na meer dan een decennium in productie, met slechts een paar veranderingen, zoals de grotere D11-balhoofdbuis en Falz-carbonvork, noemt Pegoretti niettemin het Responsorium dat het vlaggenschip van zijn lijn is. Het is zowel een object van verlangen als een waardige concurrent van de best presterende koolstofmachines.

Er zijn er geen zoals het.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. Je zou de mogelijkheid kunnen hebben om de identieke inhoud in een ander formaat te vinden, of je zou de mogelijkheid kunnen hebben om meer informatie te vinden op hun website.

De fiets begon als een auto of vrachtwagen. Lang voordat Eddy Merckx zijn aanvankelijke Alp verhoogde, reden mensen om plaatsen te krijgen, spullen te slepen en hun leven in het algemeen eenvoudiger te maken.

Dat is nog steeds een groot deel van het DNA van die fietsen. Fietskoeriers, bezorgers en hotdogverkopers gebruiken dagelijks fietsen voor hun werk. Vanuit Nederland gaat een op de vier verplaatsingen per fiets. Samen met de toename van het aantal e-bikes is het gemakkelijker dan ooit om met uw lading te trappen. Maar één fiets werkt beter en presteert beter dan de rest: de Tern GSD.

Gerelateerd verhaal Een krachtige Bosch-motor van 250 watt helpt hem als goederentrein te vervoeren, en het lange en lage frame maakt de grootste ladingen verrassend veilig. Wat het echter van nuttig tot levensveranderend maakt, is de informatie. Geïntegreerde verlichting zorgt ervoor dat je altijd gezien wordt. Het stuur klapt dubbel en de fiets staat op zijn achterkant om ruimte te besparen. De modulaire bagagedrager biedt plaats aan allerlei soorten bagage. En de GSD maakt mensen enthousiast over fietsen, en dat is het meest opwindende gebruik van allemaal. (Bekijk op dit moment meer van onze favoriete bakfietsen.)

Dit materiaal wordt geïmporteerd vanuit embed-name. Mogelijk kunt u dezelfde inhoud in een ander formaat vinden, of u kunt meer informatie vinden op hun internetsite.

Aanvankelijk leek dit een rare fiets. Het had een korte veerweg – 120 mm – maar het had, voor de eigen tijd, een erg lange, lage en slappe geometrie. En het was een 29er. De 29ers waren toen grotendeels licht en snel en geweldig om de hele dag op te rijden, maar niet om te versnipperen.

Verwant verhaal

Maar op deze korte reisfiets reden mensen DH, ze waren aan het huppelen. Maar ze hadden gewoon plezier terwijl ze over hun normale paden scheurden. En ze werden 29er bekeerlingen: toen het leek alsof 27,5 de wieldimensie oorlogvoering zou krijgen, maakte de daaropvolgende 29ers cool. Het verdreef het idee dat ze traag waren om te versnellen en moeilijk om bochten te trekken.

Het is niet mogelijk om de totale invloed van de volgenden te kwantificeren – mountainbikes werden hoe dan ook naar lang-laag-slapte geleid. Toch heeft tegenwoordig vrijwel elke fabrikant een trailfiets die het levendige, efficiënte gevoel van korter reizen combineert met agressievere geometrie en onderdelen.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. U zou de mogelijkheid kunnen hebben om de identieke inhoud in een ander formaat te vinden, of u zou de mogelijkheid kunnen hebben om meer informatie te vinden op hun website.

.

Loopfietsen zijn geen nieuw concept – de allereerste fiets, in 1817, werd ontwikkeld om met pedalen te worden bereden, en loopfietsen zijn al enkele jaren populair in Europa. Maar het was Strider die het begrip in 2007 in de VS introduceerde. Het nieuwe sloeg aan sinds de fietsen kinderen helpen om snel en gemakkelijk te leren ademen, door hen te leren balanceren en sturen voordat ze hen overweldigen met voortstuwing en snelheid.

Verwant verhaal

Tegenwoordig hebben fietsen in Strider-stijl de zijwieltjes vrijwel vervangen, en steeds meer kinderen ontwikkelen zelfvertrouwen op twee wielen, jaren voordat ze naar de kleuterschool gaan. De klassieke Strider is een simpele aangelegenheid: één dikke buis op twee 30 cm schuimrubberen banden onder een plat stuur. De planeet die een Strider opent voor een kind is echter enorm en gecompliceerd, vol avontuur, risico en overwinning. Het is een eerste blik op de vrijheid van fietsen – het instapniveau tot een instapfiets.

Dit materiaal wordt geïmporteerd vanuit embed-name. Je zou de mogelijkheid kunnen hebben om exact dezelfde inhoud in een ander formaat te vinden, of je zou in staat kunnen zijn om meer informatie te vinden op hun internetsite.

.

In de staat belichaamt Core-Line veel van de beste aspecten van het fixed-gear ethos. Het is niet duur, maar het komt van een echt fietsenbedrijf, geen winkelkolos, en je kunt er gemakkelijk een online bestellen als je 160 kilometer buiten een fietsenwinkel bent.

Verwant verhaal

Het is stijlvol, maar het is niet altijd opzichtig zoals de absurde fietsen van Peak Fixie. Je kunt de State Core gebruiken als basis voor experimenten of aanpassingen, je kunt de bruikbaarheid vergroten met spatborden en rekken (hij heeft de ruimte samen met de bevestigingspunten), of je kunt er gewoon op rijden zonder iets te veranderen – het rijdt eerder lekker zo.

Fietsen met één snelheid zijn nog steeds een fantastisch instappunt voor fietsen, of je ze nu gerepareerd of vrijloop gebruikt, en de staat is klaar voor beide direct uit de doos (met een kleine montage). Als het gaat om vertegenwoordigers van verandering, zijn er maar weinig sterker dan de fiets, wat de gemakkelijke toegankelijkheid van een fiets zo solide als de staat niets minder dan revolutionair maakt.

Dit materiaal wordt geïmporteerd vanuit embed-name. Mogelijk hebt u de mogelijkheid om exact dezelfde inhoud in een ander formaat te vinden, of u kunt meer informatie vinden op hun website.
.

Citi Bike

Citi Bike neemt bijna alle obstakels voor het rijden weg: het is niet nodig om een fiets te kopen, om te beginnen, of verlichting, een slot of speciale kleding. Het is een enorm voordeel dat u geen fiets hoeft te stallen in een klein appartement, en in New York, waar inbrekers zich vastklampen aan onbewaakte fietsen zoals gieren, neemt het dockingsysteem de zorgen over fietsendiefstal weg. Medewerkers van Citi Bikes beheren het onderhoud, daarom hoeven rijders ook niet na te denken over onderhouds- of servicekosten.

Verwant verhaal

Het grootste succes van Citi Bikes kan echter zijn hoe het de perceptie van Big Apples over woon-werkverkeer heeft veranderd. Door fietsen met een blauw frame op straten in de hele stad te zien, voelt transport op twee wielen geaccepteerd en handig aan. De alomtegenwoordige fietsen zijn even stilzwijgende acceptatie en goedkeuring, met een stempel van de stad: Hier is een fiets, ga erop rijden. Je hebt het volste recht om deze wegen te bewandelen. Voor stedelingen kan dit helpen om fietsen een integraal onderdeel van het dagelijks leven te maken. Voor New York City creëert het een vervoersoplossing die een precedent schept voor uw land: fietsaandelen werken.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. U kunt dezelfde inhoud in een ander formaat vinden, of u kunt meer informatie vinden op hun internetsite.

.

Fietsers reden door onverharde straten, oude spoorwegbeddingen, en vroegen zich af waar dit naartoe gaat, lang voordat er fietsen waren die speciaal voor dit gebruik waren ontworpen. Maar met ruimte voor enorme banden, schijfremmen en extra bevestigingen, hebben gravel- en allroad-fietsen deze rijstijl toegankelijker en plezieriger gemaakt voor de massa.

Toch is er tijdens een rit met gecombineerde oppervlakken meestal een situatie waarin de rijder meer plezier zou kunnen hebben op een speciaal gebouwde rig (zoals verharde straten, waar een racefiets effectiever zou kunnen zijn).

Verwant verhaalNiet zo op de Open UPPE

R.

Het vertoont het uitzonderlijke vermogen om plezier te hebben, ongeacht de plaats waar je rijdt, en lijkt te veranderen in elke fiets die je nodig hebt: op de stoep lijkt het net een snelle, sportieve straatfiets. Op een onverharde weg wordt het een racewaardige gravelbike. Op gemakkelijke singletracks verandert hij in een stijve mountainbike.

Geen enkele extra gravelbike kan tippen aan deze vormveranderende veelzijdigheid. De UPPER is altijd de juiste fiets. Daarom is het het beste.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. U zou de mogelijkheid kunnen hebben om identieke inhoud in een ander formaat te vinden, of u zou de mogelijkheid kunnen hebben om meer informatie te vinden op hun internetsite.

.

Fietsen inspireren ons om op te treden. Misschien wel de puurste vorm van dit mountainbiken in de bossen met vrienden, schrapend en slippend en grijnzend tot het pijn doet. De Marin Hawk Hill is het beste voorbeeld van het toegankelijke, hoogwaardige speelgoed dat zo’n spel voor iedereen mogelijk maakt.

Gerelateerd verhaal Er zijn veel fatsoenlijke, goedkope mountainbikes die geschikt zijn voor nieuwe rijders omdat hun vaardigheden toenemen. Die fietsen hebben echter een plafond waardoor je niet harder kunt rijden – een veerkrachtige vering, of een flexibel frame, of onhandig schakelen. De Hawk Hills-limiet is veel groter dan elke andere goedkope fiets die we hebben getest. Dat is de reden waarom de beste mountainbike de Marin Hawk Hill is, een full-suspension fiets die prijzen heeft.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. Je zou de identieke inhoud in een ander formaat kunnen vinden, of je zou in staat kunnen zijn om meer informatie te vinden op hun website.

.

Er zijn maar weinig fietsen die passen bij de Tarmacs-combinatie van innovatie en een rit waar elke enthousiaste fietser van kan genieten. Het belangrijkste is dat de Tarmac dit consequent heeft gedaan: het heeft acht keer de Bicycling Editors Choice-prijs gewonnen.

Niet alleen dat: zijn eigen gewonnen grote rondes, geplaveide legendes en wereldkampioenschappen. Rijders die zo verschillend zijn als Tom Boonen en Alberto Contador hadden een grote invloed op de ontwikkeling ervan. Het was de eerste pure racefiets die werd aangeboden met schijfremmen, en de huidige schijfversie komt direct binnen bij de UCI-limiet van 6,8 kg. Het is een klimfiets die meer aero is dan sommige aero-fietsen en soepeler over de kasseien dan sommige uithoudingsfietsen.

Verwant verhaal