Drie Uitspattingen Van Competitieve Wielrenners Die Het Absoluut Waard Zijn

Op zoek naar een (grote) uitgave? Hier zijn er drie die we zouden aanraden.

zipp

We hebben allemaal updates die getrouwd zijn met onze fietsen, en er zijn bepaalde onderdelen die meer opwinding opwekken dan vele andere. Banden? De meesten van ons hebben ze nodig. Maar hoe zit het met deze blingin wielen? Of een vederlichte aandrijflijn die met zijdezachte, magische precisie schakelt? Natuurlijk, het is over het algemeen meer nodig dan nodig, maar af en toe kan een sublieme rit die lijnen doen vervagen.

Dit zijn een paar items die die lijnen voor ons hebben vervaagd. We hebben ze uitgebreid getest en we weten dat ze werken.

Het is ook vermeldenswaard dat Competitive Cyclist ook gratis verzending biedt voor bestellingen in plaats van eenvoudig retourneren, en hulp van hun deskundige Gearheads – wat handig is bij het matchen van nieuwe onderdelen in minder nieuwe frames.

ZIPP 303 VUURSTEUN CLINCHER

zipp

Zipps 303 Firecrest clincher is een duur paar hoepels, maar het kan mijn favoriete allround straatwielset zijn. De 45 mm diepe velg zorgt voor een merkbare aerodynamische boost, terwijl het brede, toroidale Firecrest-velgprofiel de zijwind aanzienlijk verbetert in vergelijking met traditionele aero-wielen. Boulder, Colorado, waar ik woon, staat bekend om de windvlagen, maar met alle 303’s maak ik me geen zorgen over het feit dat ik overal heen moet.

De 303 is licht genoeg (1.625 g per set) om een fantastisch klimwiel te verdienen, en ik ontdek dat ze een soepele, stille rijkwaliteit hebben, zonder zoemend, ongedempt gevoel van sommige high-end carbon wielen. De zilveren Tangente Guru-remblokken (die met de velg worden meegeleverd) bieden krachtig en stil remmen, zonder angstaanjagend, banshee-achtig gehuil dat je kunt combineren met extra carbon-opstellingen.

U kunt Shimano- of Campagnolo-freehubs selecteren, die harmonieus kunnen zijn met 11- of 10-speed Shimano- en SRAM-aandrijflijnen; of 9/10/11-speed Campy-aandrijflijnen. Zorg er bij sommige oudere fietsen voor dat de combinatie van band en velg het frame en de vork vrijmaakt en dat de remklauwen breed genoeg kunnen worden geplaatst. Deze velgen vergroten het fietsprofiel iets meer dan standaard velgen. -Joe Lindsey

Koop nu: bij Competitive Cyclist

ROCKSHOX LYRIK RCT 3 SOLO AIR 160

rockshox

Samen met de Lyrik bouwde Rockshox op zijn krachtige Pike-platform om een stijvere, sterkere vork te leveren voor enduro-rijden en fietsen voor lange reizen. In de dikkere onderbenen bevindt zich een Charger 2-demper – een afgedichte eenheid die de kans op luchtstroom door de olie elimineert voor ultraconsistente handen met drie on-the-fly aanpassingen (beschikbaar, trail en stevig).

Deze tweede generatie Charger-demper heeft een breder scala aan compressie-aanpassingen bij lage snelheid en een veel bruikbaarder Trail-nummer dan eerdere versies. Ook nieuw is een DebonAir-atmosfeerveer die een grotere negatieve ruimte heeft voor een soepelere voortijdige slag die behoorlijk merkbaar is bij scherpe slagen met vierkante randen.

De luchtveercurve kan worden afgesteld via bodemloze tokens voor volledige controle over het gevoel en de ontwikkeling van de slag voor iedereen, van lichte tot zware en agressieve rijders.

Ik voer normaal gesproken twee bodemloze tokens uit en zes klikken met lage compressie en deze combo zorgt voor een soepele vroege slag met een mooie helling op het einde voor grotere slagen voor mijn eigen gewicht van 75 kg. Hoewel de Debonair-atmosfeerveer het begin van de slag verzacht, is er voldoende compressie bij lage snelheid om de voorkant bij hard remmen omhoog te houden. De algehele stijfheid van het chassis is ook uitzonderlijk voor nauwkeurig sturen bij gebruik op 29ers met langere reizen, zoals Evil’s Wreckoning -Ron Koch

SRAM RED ETAP ROAD BB30 GROEPSET

sram

SRAM’s Red eTap-groepset werd in augustus 2015 gestart als een racegericht aanbod met betrouwbaar, beschermd schakelen, solide betrokkenheid, geen overslaan en geen verloren kettingen. De schakel-/remhendelbehuizingen zijn een ergonomisch meesterwerk – en zijn toegankelijk via de kappen en de druppels. Het gewicht en de lengte van deze worp, het volume en het gevoel van de klik, en het onfeilbare schakelpatroon van eTaps maken het schakelen van gelijke delen soepel en aangenaam.

SRAM-agenten zeggen dat de lichtste 1190 bureaucratie opzettelijk is ontworpen om uitzonderlijk veilig en betrouwbaar schakelen te bieden, zodat de ketting altijd wacht op de machinaal bewerkte schakelhelling op het tandwiel. Daardoor verandert hij een fractie van een seconde langzamer dan de niet-bewerkte, dikkere cassettes.

De draadloze aandrijflijn van SRAM heeft ook minder dingen in het frame – geen adapters, batterijen, verbindingen – om mogelijk te rammelen en te smakken. Hierdoor, samen met eTaps rammelvrije schakel-/remhendels en soepel lopende series, tandwielen en kettingbladen, loopt het team (indien goed afgesteld) soepel en stil, met weinig trillingen of geluid die de kalmte van de rit binnendringen. Ik hou echt van stille fietsen en mijn fietsen zijn het stilst met eTap. -Matt Phillips (aangepast van afdrukken)