Raleigh Merit 1Review Goedkope Racefietsen

Gear-geobsedeerde redacteuren kiezen elk product dat we beoordelen. We kunnen commissie krijgen als u via een hyperlink koopt. Hoe we uitrusting testen.

Trevor Raab

Comfortabel En Betaalbaar, De Raleigh Merit 1 Is Ideaal Voor Toekomstige Roadies

Deze voordelige endurance-straatfiets is alles wat je wilt gaan fietsen.

De afhaalmaaltijd: Ondanks zijn eigen op waarde gebaseerde specificatie, rijdt de Raleigh Merit 1 comfortabel, zodat u kunt genieten van de weg die voor u ligt.

  • Het aluminium frame, compleet met taps toelopende balhoofdbuis en aflopende achterbuis, voelt stevig aan en rijdt gemakkelijk
  • Een Shimano Claris-aandrijflijn biedt fatsoenlijk schakelen en overvloedige versnellingskeuzes
  • Een zacht zadel, 28 mm banden en een rechtopstaande rijpositie maken de Merit 1 comfortabel genoeg voor beginnende wielrenners

Gewicht: 105kg. (60 cm)

Bandenspeling: 28 mm

De Raleigh Merit 1 is de goedkoopst mogelijke uitvoering van een moderne straatfiets die er niet alleen goed uitziet, maar ook nog eens rijdt als een degelijke racefiets. Deze evaluatie hangt af van uw idee van fatsoenlijk; de mijne heeft geen koolstofremmen en Dura-Ace. Wat ik bedoel is dat ik op de Merit 1 het gevoel heb dat ik op een racefiets rijd, een die alles goed genoeg doet om me van de rit te laten genieten. De banden van 28 mm absorberen oneffenheden in het wegdek, ook de remhendelschakelaars (opmerkelijk op een fiets), en een taps toelopende balhoofdbuis en schuin aflopende buis helpen hem op te gaan in de bandrit.

Verwant verhaal

De Merit 1 is gebouwd voor uithoudingsvermogen en brengt je in een relatief rechtopstaande rijpositie, met behulp van een zacht comfortzadel dat je billen blij houdt omdat je languit over het comfortabel brede stuur ligt. De Shimano Claris groepset schakelt verrassend goed, en ondanks dat hij slechts acht niveaus heeft, geeft de cassette je genoeg versnellingsopties om serieuze beklimmingen met nieuwkomersbenen aan te kunnen. Nadat ik net een racefiets van koolstofvezel had getest, voelde ik de Merit 3 cm zwaar en zonder transpiratie toen ik kracht op de pedalen zette. Het gewicht zorgt echter ook voor een soepele rit, een die snel aanvoelt als je upgradet van een oude flat-bar-fiets op brede banden. En de Merit 3 cms menigte: het is een volledig competente endurance racefiets die perfect is voor een uitstapje naar straatrijden.

Verdienste 1

  • Scherpe verandering en een aanzienlijk versnellingsbereik
  • Comfortabele rijpositie

De Shimano Claris-aandrijflijn is tijdens het testen getrouw gewijzigd en de 32T-klimuitrusting is een welkome toevoeging voor heuvelachtige routes. Trevor Raab

Nu vermeld in de Merit 1 vertegenwoordigt enorme waarde voor het geld. Het 6061 aluminium frame en de metalen vork stam uit China en kost waarschijnlijk niet veel om te produceren, maar de buizen zijn gevormd, de lassen zijn van kwaliteit, samen met de balhoofdbuis is taps toelopend – alle items die je op metalen frames vindt die duurder zijn.

5 Dingen Die We Leuk Vinden Aan De Raleigh Merit

28 mm banden

Het Arisun-rubber gaf ons een soepele rit over met scheuren beladen wegen.

Interne kabelgeleiding

Het is alleen voor de achterrem, maar het is nog steeds een kabel minder.

Shimano Claris

De aandrijflijn van de financiering steekt boven zijn prijs uit met scherpe verschuivingen.

Comfort zadel

Het Raleigh-zadel is veel dikker dan je normale racezadel.

Uithoudingsgeometrie

Een balhoofdhoek van 72,5 graden zorgt voor een langzame, controleerbare besturing.

De aandrijflijn is van de Shimano Claris-familie. De complete aandrijflijn van de laagste kwaliteit die Shimano maakt, Claris is nog steeds verbazingwekkend goed. Je krijgt 50-34t versnelling op het crankstel en een 11-32 cassette achterin; het ontwerp met 8 snelheden verandert niet zo scherp als cassettes met 11 en 12 tanden met kleinere sprongen tussen de tandwielen, maar je krijgt nog steeds uitstekende klim- en daalmogelijkheden van de uitrusting van 290 procent.

Het zadel, de zadelpen en de cockpit zijn elementen van het Raleigh-merk die ook kwaliteit voelen, en de aluminium Weinmann-velgen en 28 mm Arisun Rapide-banden bieden een verrassend soepele rit. Dus ondanks de prijs is er niets zo goedkoop of chintzy genoeg om de rit op de Merit 1 te verstoren.

Het Merit 3 cm brede stuur biedt je een paar handrangschikkingen, ideaal voor langere stints aan het zadel. Trevor Raab

De Merit 1 is geen racefiets; het is gebouwd om door straten van elk vlekkeloos asfalt of dikke chipseal te kruipen – zonder je vloeistof-trapervaring te verstoren. Dit doet het heel mooi. Met een bereik van 398 mm vanaf het frame van 60 cm, is de Merit 1 relatief kort. Dat, in combinatie met een inch afstandhouders en 609 mm stapelhoogte, zorgt ervoor dat je rechtop zit. De balhoofdhoek van 72,5 graden houdt de besturing ontspannen, en een breed stuur van 440 mm zorgt ervoor dat de fiets uiterst eenvoudig te bedienen is – een belangrijk element voor rijders die niet gewend zijn aan fietsen met een drop-bar.

De Raleigh Merit 3 cm taps toelopende vork en balhoofdbuis laten de fiets er beter uitzien dan het instapmodel. Trevor Raab Geef de schuld aan het frisse, vroege herfstweer dat mijn evaluatieperiode met de Merit 1 versnelt, maar ik ontdekte dat het een opmerkelijk aangename situatie was om te rijden. Ik ben net klaar met een maand testen en racen op een scherpe racefiets van koolstofvezel, en daarentegen voelde de Merit 1 noodig en traag aan toen ik probeerde er streng op te rijden. Ik stopte hiermee en reed op de manier van de meeste mensen die thematisch kopen.

Dus als een reactieve, opwindende straatfiets is de Merit 1 niet erg goed, maar het is een indrukwekkende langeafstandscruiser. Met een gewicht van 10 kg is er enige aanhoudende capaciteit nodig om op snelheid te komen, maar de fiets behoudt zijn vaart en strijkt klonten glad nadat u in beweging bent gekomen. Het zadel is dikker en breder dan de meeste toegewijde roadies zouden willen, maar zijn zachtheid is ideaal voor een eerste racefiets. Het stuurlint is zacht en de brede handplaats maakt de Merit 1 urenlang comfortabel.

Er zijn geen vreemde bewegingen of rammeltjes in de remhendels; geen onderbuis shifters te verduren tegen deze prijs. Trevor Raab

De Shimano Claris-aandrijflijn is vooral indrukwekkend, gezien de kosten. De 8-speed tape betekent grotere sprongen, dus schakelen onder belasting is niet zo soepel als je zou vinden op grotere cassettes, maar de aandrijflijn tolereerde over het algemeen mid-climb oma-verschuivingen zonder klagen. Bovendien vereist het een beetje kracht om de voorderailleurs-shifter te bedienen en de ketting in de grote ring te laten gaan, hoewel het moeilijk is om tegen deze prijs te argumenteren met soepele, geïntegreerde remhendel-shifters.

De Tektro dual-pivot remmen zijn waar u de prijsbesparingen voelt. Ze zijn soepel en bieden voldoende remkracht bij lage snelheden, maar ze hebben een tijdje nodig om je in bedwang te houden aan het einde van een afdaling – ze zijn prima, op voorwaarde dat je niet werkt alsof het schijven of fatsoenlijke velgremmen zijn.

4 Fietsverlichting te koop bij REI TSC-2 True String 700 Front/100 rugzakken Serfas rei.com

aanvankelijk

Afgelopen weekend reed ik met mijn maat Vince, die zichzelf waarschijnlijk geen visser zou noemen. Hij rijdt één keer per maand. Zijn fiets, ook wel de oude fiets van zijn vader genoemd, is een hybride voertuig uit de jaren 80 met knobbelige banden en een torenhoge stuurpen, en hij is minstens twee maten te klein. Ik zou het een domper op zijn ervaring kunnen laten zetten en hem aanraden te updaten, maar hij is begrijpelijkerwijs bezorgd over het neerleggen van veel geld om een straatfiets te krijgen voordat hij weet of de hel hem echt regelmatig gebruikt.

De Raleigh Merit 1 is gebouwd voor mensen zoals Vince: de potentiële, misschien eendaagse straatrijders die in de sport willen stappen, inclusief andere essentiële uitrusting. De Merit 1 lijkt een straatfiets en een behoorlijke ook, en dat maakt hem uitstekend voor de prijs.