The Takeaway: Een soepele, snelle, spannende racefiets voor een geweldige prijs.

  • Een high-performance carbon fiets met volledige Shimano Ultegra en schijfremmen voor onder
  • Damesspecifieke aanraakpunten en een langwerpig assortiment kleine maten
  • 650b wielen rond de laagste maten voor een compromisloze pasvorm

Gewicht: 75kg.

De Canyon Ultimate WMN CF SL Disc 8.0 is slechts een mooie fiets voor een verrassend redelijke prijs. Hij rijdt precies zoals je wilt dat een racefiets rijdt: snel, pittig en vertrouwenwekkend. Het is een ligfiets met een uitstekende wegligging – ik voelde dat ik hoeken heter droeg en er verder in leunde dan normaal omdat het zo comfortabel stabiel aanvoelt. En hij is ook nog eens soepel en licht, waardoor veeleisende beklimmingen wat draaglijker aanvoelen.

Strakke lijnen en een geweldige verfkleur maken de Ultimate WMN CF SL Disc 8.0 ook een lust voor het oog. Trevor Raab

Om kleinere rijders beter te passen, heeft het productteam van Canyons de 3XS- en 2XS-maten over 650b-wielen gemaakt (grotere maten gebruiken 700c-wielen), waardoor ze de frameafmetingen meer konden verkleinen dan mogelijk is met grotere wielen. Het hoogwaardige carbonframe is uitgerust met Shimano Ultegra-schijf, de tweederangsgroep van componentenfabrikanten (hoewel de prestaties vergelijkbaar zijn met Dura-Ace). De Ultegra hydraulische schijfremmen zijn helder en reactief, en terwijl de DT-Swiss wielen en Schwalbe banden tubeless zijn voorbereid, zodat je kunt wisselen als je minder appartementen wilt.

Deze versie heeft ook een lichtgewicht carbon stuur en stuurpen uit één stuk en een carbon bladverende zadelpen voor een soepelere rit. Dit op een fiets krijgen voor minder dan vrij ongebruikelijk is, en je merkt geen enorme compromissen die de merchandise-groep elders heeft genomen om het te laten gebeuren. Als je klaar bent om te investeren in een compromisloze racefiets, dan is dit een geweldige fiets voor een uitstekende prijs.

Canyon Ultimate WMN CF SL Disc 8.0 Details

Stijl: Womens wegfiets
stof: Carbon
wielafmetingen: 650bx25 (op 3XS en 2xs, 700c op XS, S en M)
Aandrijving: Shimano Ultegra mechanische
Crank:
Shimano Ultegra 36/52 (met wielen 650b, 700c met 34/50)
Cassette:
Shimano Ultegra 11-32
Remmen: Shimano Ultegra hydraulische schijfremmen (140 mm zoals getest, 160 mm op XS, S en M)
Banden: Tubeless Easy Schwalbe Guru One 25 mm
Zadelpen: Canyon S14 VCLS 2.0 CF
Wielen: DT Swiss P 1800 Spline DB
Zadel: San Marco Aspide Supercomfort Dynamic Broad
Bar/
stuurpen : Canyon CP10 Aerocockpit CF

De Ultieme Lijn Voor Dames

Een stap lager dan de Ultimate WMN CF SL Disc 8.0 is uw Ultimate WMN CF SL Disc 7.O. Deze variant bevat een Shimano 105-aandrijflijn, die iets zwaarder kan zijn dan de Ultegra, maar ook uitstekend schakelt en remt. Boven het model dat we hebben getest, is de ultieme WMN CF SL Disc 8.0 Di2 beschikbaar, die hetzelfde is als onze inspectiefiets, behalve dat deze Shimano Ultegra Di2 digitale schakeling heeft. En als je een eersteklas straatracefiets wilt, is de Supreme WMN CF SLX Disc 9.0 Team CSR verkrijgbaar met SRAM Red eTap digitale schakeling, Mavic Cosmic Pro carbon wielen en Ergon SR1 Sport zadel, en het handelsmerk Canyon -Sram verfbeurt te krijgen

Hoogtepunten Van Componenten

Als je bereid bent geld te steken in een compromisloze racefiets, dan is dit een geweldige fiets. Het hoogwaardige carbon frame omvat Shimano Ultegra, hun op één na lichtste mechanische groepset met exact dezelfde boterzachte schakelprestaties als de topklasse Dura-Ace. De Shimano Ultegra hydraulische schijfremmen met 140 mm remschijven (160 mm op maat XS en groter) zijn scherp en reactief. En binnen dit budget is een complete Ultegra op een full carbon fiets fantastisch.

De kettingbladen zijn 52- en 36-tands over de fietsen met 650b-wielen (in vergelijking 50/34 op de 700c), om het kleinere wieleneffect op de vouw te compenseren.

De compacte geïntegreerde carbon staaf en stuurpen zorgt voor een mooie cockpit die slechts 37 cm breed is bij de kappen over het ontwerp dat we hebben getest. De carbon pub zelf samen met de dikke tape verhogen de soepelheid van de rit, zelfs op ruwere wegen. Naast gladde, ruwe wegen is uw bladverende zadelpen die meer verticale flex biedt dan een conventionele stok.

-5 dingen die we leuk vinden aan deze fiets-

Geïntegreerde cockpit

Stuur en stuurpen uit één stuk voor een langer aeroprofiel.

Shimano Ultegra

Soepel mechanisch schakelen met 11 versnellingen.

Slanke zadelpenklem

De zadelklem covers in de zadelbuis met de bout tussen de zadel blijft.

Aluminium velgen

De DT-Swiss wielen met aluminium velgen zijn robuust voor dagelijks gebruik.

Interne routering

Zorgt ervoor dat het frame er schoon en prachtig uitziet.

Geometrie

Perfect voor races en snel groepsrijden, de ultieme WMN CF SL Disc 8.0 is een beetje meer aan de competitieve kant: het plaatst de rijder op een meer voorwaartse, aerodynamische plek die voor sommige rijders minder comfortabel kan zijn, maar zich goed leent voor exacte lijn keuzes en harde bochten.

Om de totale afmetingen van de 3XS- en 2XS-maten te verkleinen, zodat de maten voor kleinere rijders passen, koos de Canyons-productgroep 650b-wielen in plaats van de grotere 700c-wielen die voor veel racefietsen worden gebruikt. (Dit model in XS-, S- en M-afmetingen gebruikt 700c wielen) Het bereik van de 3XS is slechts 350 mm; bereik van de 2XS is 355 mm. Vergelijk dat met een bereik van 360 mm voor het kleinste Specialized Tarmac en Trek Domane SL, en je kunt je realiseren dat de 650b Canyons kleiner zijn.
De Ultegra mechanische schakel- en hydraulische remsystemen houden je niet tegen. Trevor Raab

Als shorty (ik ben bijna 13 cm8 cm), geven de meeste 700c-fietsen die ik rijd me een aanzienlijke teenoverlap met het voorwiel, wat nooit echt een probleem is bij hoge snelheden of brede bochten, maar het zal de parkeersnelheid draait echt hard, en eindigt altijd met slip-markering van mijn sneakers. Maar met deze Canyon met kleinere wielen had ik voor het eerst geen merkbare teenoverlapping. En dat was best lief.

En ik werd teruggebracht tot de grond die rijders naast me op 700c-wielen, maar hey, het is ook niet alsof ze eerder veel tocht hadden. Wielen met een kleinere diameter zijn ook lichter en draaien sneller op, wat de fiets een levendiger gevoel geeft. De Canyon met kleinere wielen voelde ook redelijk beheersbaar voor mij, en de bediening voelde instinctief aan.

De afweging is echter dat wielen met een kleinere diameter in concept langzamer zijn – omdat ze meer rolweerstand hebben – dan grotere wielen. En misschien zijn ze langzamer, maar de opening was niet genoeg wat ik merkte – ik voelde me niet langzamer op deze fiets dan als ik op 700c-wielen sta.

Zoals alles hebben de kleinere wielen voor- en nadelen. Maar als je een fiets bent die moeite heeft gehad om zich comfortabel te voelen op een 700c racefiets, kan de Canyon met kleinere wielen een baanbrekende pasvorm en gevoel bieden.

Rit Impressies

In het geval dat je je voeten onderdompelt in de wereld van fietsen en niet zeker weet of je al verliefd bent, lijkt deze fiets misschien nog steeds een beetje prijzig. Maar als je een blokje om bent geweest op een budgetfiets en bereid bent om veel sneller achter het stuur te kruipen, dan is dit jouw reis. De Ultimate WMN CF SL Disc 8.0 geeft je veel fiets voor het geld. De componenten zijn allemaal van topklasse, samen met de prestaties van de fiets zijn ook tops.

Dit is een snelle en supersoepele fiets, en het rijgedrag is goed uitgebalanceerd. Het is zo geplant en vertrouwenwekkend dat je je beperkingen in bochten en naar beneden kronkelende afdalingen kunt uitbreiden.

Als je een andere graad van fietsen wilt en op zoek bent naar een high-performance fiets die ook nog eens de moeite waard is, dan is de Canyon Ultimate WMN CF SL Disc 8.0 je volgende fiets. Voor de investering is het een geweldige rit: snel, zweverig en ook nog eens heel veel plezier.